7.22.2008

عَشَم الموت..!!



وعيش بَعدي
صحيح تقدر تعيش بَعدي..!!
وماتخافشي
أنا نسيتك خلاص طبعا
ومش كارهاك
لكن بأحلف كمان وبأقول
مانيش بأهواك
ماتقلقشي
خلاص قلبي صبح منك
سحابه جليد
لا عارف فرق بين إحساس
ولا إخلاص..ولا تحديد
ماتحلمشي
في يوم ارجع واقول عاشقاك
ويوم ما تجيلي مش حأصرخ
وأقول بايعاك
ماهيش فارقه
لعلمك يعني..مش فارقه
تكون موجود...وماتكونشي
حيحصل ايه..؟؟
خسرت انت..؟؟
اكيد طبعا..خسرت كتير
ماتزعلشي
وأنا برضه اللي اكون اقوي
عشان كات قوتي فـ صمتي
وكان ضعفك..كلام كداب
ومايهونشي
اكون مظلومه يوم منك
وبكره تجيلي أكون شارياك
ما تحلفشي
مسبتش جوا في حياتي
ولا تأثير
لكن سبت فـ. جدار قلبي
اكيد تغيير
صبح واعي
وكان بالأمس طفل غرير
وخربوشة..
بتضحك لما حد يقول بأحبك موت
اكيد برضه ماهوش صادق
تمام زيك
ماتكدبشي
خلاص قلبي اكتفي منك
د. مال في البعد ولا رديت
وجاي دلوقتي لِيه تنده..؟؟
ما تعشمشي
لـَ عشم الموت يقول لبيت

4 التعليقات:

ناعومى يقول...

رييييييم
حوياتىى طبعا قلت لك رايى
بجد بجد تحفه جمال مفيش بعده جمال
قال بزياده اللى نفسى اق وله

بقولك فيه واجب عليكى تعمليه

روحى المدونه عندى وا قرى الاسرار السته
علشان تعملى الواجب
يلا بالخطوه السريعه

من اجل عينيك يقول...

ريم
انا مبهورة
أخيرا فيه حد هيحل محل ناعومي وينافسها في جمال القصايد العامية
بصراحه كل حرف قريته بيوجع
كل حرف بيقول ان وراه عبقرية أديبة
دايما بقول لناعومي ان اصعب الأدب هو العامي
والصراحه انا بأحسدكم على الموهبة دي


ريم قصيدة من أجمل ما قريت

ريهام زينهم يقول...

نع نع....


انتي تؤمريني يا فندم....


الف مليون واجب عشان خاطرك يا قمر....

والله منورالي المدونه ورافعه معنوياتي....

كان زماني عندي احباط من غيرك.....

ريهام زينهم يقول...

بطووووووووووووط......

وانا بأقول في نور جديد وقمر جديد هل علينا...

فينك مش باينه..؟؟

يا ستي العامي من اسهل الوان الأدب....

تعالي انتي بس وانا اعلمهولك...

وباني بقي بلاش تختفي كده.