8.21.2008

كتبوا كتابك يا نقاوة عيني







مرة أخري...تاج من العزيزه بطوط....



تسألني بطوط عن أول كتاب قرأته في حياتي وليس كتابا للأطفال ولا قصص....كيف لي ان اتذكر شيئا كهذا عزيزتي...وانا منذ نعومة أظافري ادمنت القراءه حد الوله....وكان منظري بدون كتاب بين يديّ منظرا خارقا للمألوف بشكل سافر....لكنني اعتقد صدقا ان أول ما قرأت كان شعرا لفاروق جويده....وتحديدا لا تسألوني الحلم افلس بائع الأحلام..فلا تسأليني الحلم فاطمه...



تسألني بطوط عن ثلاث كتب قرأتها واعجبتني وانصح الأخرين بقراءتها.......ثلاث فقط يا فاطمه....؟؟ لدي الكثير والكثير...فقط أقول للجميع ان يطلقوا لخيالهم العنان....ان يتقمصوا احاسيس من خط الحروف...يدخلوا عالمهم.....حينها فقط يصبح الحرف اكثر متعه....



تسألني بطوط عن كتاب قرأته وتمنيت لو لم اقرأه........عزيزتي...لا يوجد..كل ما قرأت اعطاني فائده مختلفه....اقلها ان الكاتب سخيف حد الملل فلا اعاود القراءه له من جديد.......



وبعد تسألني بطوط عن كتاب اقرؤه حاليا إن وجد......انا لا اتوقف عن القراءة عزيزتي إلا لماما.......وحاليا أنا اقرأ حوار عواطليه للعزيزين محمد الدسوقي وعمرو عز الدين.......وابحث جديا عن كتاب لماذا من حولك اغبياء للعبقري شريف عرفه....



وأخيرا تطالبني فاطمه ان امرر التاج لـ 6 من المدونين...وهم بالتأكيد:



محمد الدسوقي

عمرو عز الدين

رفيقة الدرب ناعومي

فسدق

حبيبة القمر

و سنووايت

4 التعليقات:

ناعومى يقول...

حفوق كده وا جى ارد عليكى بتانى
انا مش مركزهورايا مليون وستين حاجه بس

وحشتينى ياقمريتى
متحرمش منك
وحعمل التاج زيك واعقدك بس اصبرى عليا

عايزه شوربه جندوفلى اصبرى عليا بس
هههههههههههههه

ريهام زينهم يقول...

كل ده عشان شوربة الجندوفلي...؟؟


طب لعلمك بقي انا اتعرض عليا 2 شوربة جندوفل...و2 شوربة جمبري...وصينية جمبري 2 كيلو...ورز صياديه بالجمبري...ودينيس مشوي...وبربوني...وسلطات...وشوربة سي فوود...و2 استاكوزا..و2 كابوريا...وكافيار (اللي انا مش بأحبه ده)....وابيعك يوم الجمعه...
























بس انا قولت ل ناعومي حبيبتي...مقابل كل ده اشوفها نص ساعه واقلبها...لو الأوردر دوبل....ممكن اشاور عقلي P

fOsDö2ä يقول...

ايه الجمال ده يا باشموهندسه .. ؟؟
ماشاء الله الواجب بجد عجبني قوي ...

تسلم ايدك يا فندم ع الواجب ... (f)
معلش أنا عارفه إني إتأخرت ... !!
بس سماح المره دي بقى ... !! D:

ريهام زينهم يقول...

فستقه.....


شفتيني وانا بأعمل فيها حد مختلف وبأتكلم كلام حاسه انه كبير ويعقد الناس وكده...


شفتيني وانا بأبيع ناعومي عشان غدوة سمك حأكلها في الكس......؟؟


واييييييييييه.....


وحشتني يا فسدق ووحشتني ايام التهييس.......